Frihet att vara den man trivs att vara

Här sitter jag mätt och belåten efter dagen middag paella.
Mamma tog nu ut fromage ur kylen som jag ska svulla med sen.
Ser på Kallafakta - kvinnan utan ansikte.
Det handlar om en 24årig kvinna som valt att ha en ansikts täckande slöja, en niqab.
Jag förstår inte grejen med hennes skola, hon går barnskötarutbildning i Stockholm.
Hennes rektor ville att hon skulle ta av sig den.
Dom tycker det är kvinnoförnedrande.
för att hon själv valt att ha niqab:en.
Sånt här tycker jag är intressant.
Läste förut om en lärare som fick sparken för att han hade röd/svart färgat hår.
En annan fick sparken för att han spelade hårdrock.
Att vårdbiträden inte får ha piercingar i ansiktet eller mycket tatueringar.
Sånt är bara trams!
Lär känna personen bakom burkan/piercingarna/den långa hiphop t-shirten innan du kickar folk!
Man kan göra ett bra jobb trots att man går utanför normen för vad som är "normalt".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0