Rädda Radion

http://www.aftonbladet.se/webbtv/noje/article6264767.ab

I torsdags blev det tyst på de kommersiella radiovågorna. En tyst protest mot statens avgift för reklamradio.

Nu gör programledarna raka motsatsen – skriker för att rädda sig själva.

 

Staffan Rosell, VD för SBS Radio, kallar händelsen unik. Aldrig någonsin tidigare har programledarna, som vanligtvis tävlar om lyssnarna, gått samman för en gemensam sak.

– Vi vill bara klara oss på samma villkor som alla andra och regeringen har lovat åtgärda de hinder som finns, säger han i ett uttalande.

Väntar besked

Låten ”Vi ger dig våra röster” går i samma anda som ”We are the world” med några av världens största artister och ”Give a helpin' hand” med några och Sveriges största artister – och ”Do they know it's christmas” från det glada 80-talet.

Med ett undantag.

De kommersiella radiokanalerna försöker inte rädda världen, utan sig själva.

– Vi är oerhört glada över hur väl kampanjen fallit ut och över folks engagemang för den kommersiella radion. Tusentals människor har tillsammans med oss ställt frågan om vad som egentligen händer framöver, men vi får inga svar, säger Anna Berggren, VD för MTG Radio.

 

Joakim Wedholm Aftonbladet

 


Jag kan så långt jag minns komma ihåg att radion är ett trevligt påhitt.

 

Speciellt när man åker bil.

Vi åker bil varje sommar ibland påsk eller jul också, och då åker vi långt 93 mil tror jag det är.

Vi har det rätt mysigt, trots att vi måste gå upp 05.00 och kliva ut i bilen i pjamasen, - ta med kudden! skriker mamma.

Vi sover en stund men alltid så vaknar man av något riktigt trevligt, ens favorit låt? En riktigt Alcazar Disco dänga som gör att alla vaknar och brister ut i allsång till pappa(chaufförens) förtvivlan.

Eller så vakanar man av Rogers underbara röst.

Ni vet han yngre killen i Rix MorgonZoo.

 

jag skulle kunna skriva länge om hur bra radion är, men det är sent.

 

Det enda jag vill är att DU ska kolla in länken, den är härlig...och sätt dig in i "reklamradions röster" och deras protest!

 

Jag kanske inte åker så många fler somrar med familjen 93 mil neråt landet, men iallafall så kan jag inte tänka mig att INTE vakna av Rix Fms Roger Nordin.

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0